2008/08/15

旁觀沒有距離

When first I saw you, I saw beauty
And I blinded my eyes, for fear that I should weep


When first I heard you, I heard sweetness
And I turned away, for fear of my weakness


I blinded my eyes, my face I turned away

I hardened my heart for fear of my ruin


已經有好多年沒有聽Connie Dover的歌了
我都差點忘了她的存在
好像也有有好一陣子沒有跟你說過話了
倒是近些日子以來
我跟好多素未謀面的朋友說了很多話

下午三點半 在我最忙碌的時刻竟突然想起今天你生日
很迅速的放下手邊一切雜事
單純只是想表達一些祝福

這幾年 光距離而言就讓我們夠疏遠了
一直不回家的原因也如迷霧般似的
有時很清楚有時也很模糊
還好 我大部分的時候都是快樂的
還好 你大多心力也已投入到另一個春暖花開的世界




不能一起吹蠟燭
容我先用下午茶代替吧
互相旁觀沒有距離
要說話的時候隨時找小綠人就好

這一刻 願你美好
這一年 願你平安


2 則留言:

匿名 提到...

Thanks for thinking of me, and I believe that you know it's me.

Looking backward, you are the one who knows me well, and I am honored that I once be part of your life, hope it still is.

Still not sure about how my confidence came from, but I believe we definitely will sit together, sharing what we experienced, and have a capaccino together again.

匿名 提到...

很喜歡這篇短文.subtle,動人。

祝好。